- Fri fragt ved køb over 3000 kr
- Levering inden for 2 hverdage
- Landsdækkende service
Medarbejdere vil have kaffe. Derfor har fleste virksomheder professionelle kaffemaskiner. Men hvad koster det for din virksomhed? Der er faktisk gode chancer for, at du som arbejdsgiver kan reducere dine kaffeomkostninger betydeligt. I denne blog finder du råd til, hvordan du reducerer dine kaffeomkostninger.
Når prisen på en kop kaffe på arbejdspladsen skal afgøres, er der en række faktorer at tage i betragtning. Først og fremmest er det vigtigt at stille sig selv det følgende spørgsmål: Hvor meget kaffe drikkes der i din virksomhed? Det afhænger af størrelsen på din virksomhed, og hvor mange af dine medarbejdere der drikker kaffe. Når du ved, hvor meget kaffe der indtages, er du i stand til at træffe en beslutning på et oplyst grundlag om, hvilken type kaffe og hvilken professionel kaffemaskine der passer til din virksomhed.
Andre faktorer, du skal tage i betragtning for at afgøre prisen på en kop kaffe på arbejdspladsen, er følgende:
Vil du vide, hvad én kop kaffe vil koste for din virksomhed? Så kan du booke et uforpligtende møde.
Book et uforpligtende mødeHvor meget betaler du lige nu for, at dine medarbejdere kan få kaffe på kontoret? Der er en god chance for, at du kan minimere dine nuværende kaffeomkostninger. Det kunne f.eks. opnås ved større ændringer såsom at bede medarbejderne om et økonomisk bidrag eller at købe kaffe af lavere kvalitet. Men ved at gøre det risikerer du, at medarbejderne bliver vrede. Som arbejdsgiver betaler du prisen to gange, hvis denne vrede opstår. Heldigvis findes der flere gode muligheder for positiv indflydelse på din fortjeneste. Bliv klogere på dem nedenfor.
Du kan ikke overse dine kaffemaskiner. De spiller en vigtig rolle i beregningen af dine kaffeomkostninger. I mange virksomheder er tilstedeværelsen af professionelle kaffemaskiner vokset med stor hast. I nogle virksomheder findes der en kaffemaskine på hver etage eller i hvert hjørne af kontoret. Nogle steder er der endda forskellige typer kaffemaskiner på et og samme kontor!
Når du overvejer, hvilken kaffemaskine du skal have på dit kontor, skal du stille dig selv følgende spørgsmål:
Den ideelle situation er større og mere effektive professionelle kaffemaskiner frem for færre forskellige. Sådanne maskiner er mere profitable for dig og hurtigere til at levere kaffe til dine medarbejdere. En ren win-win-situation!
Er du interesseret i at blive klogere på, hvilken kaffeløsning der passer bedst til din virksomhed? Så kig her:
Læs mere herEn anden profitmulighed ligger i vedligeholdelsen af dine professionelle kaffemaskiner. Er du ikke opmærksom på dette, og udskifter du kaffemaskinerne, hver gang de kræver vedligeholdelse eller rengøring? I så fald betaler du overpris, fordi du reducerer kaffemaskinernes levetid.
Vedligeholdelse af dine kaffemaskiner er en investering, der altid betaler sig. For de fleste små til mellemstore virksomheder er det bedst selv at stå for vedligeholdelsen. For store virksomheder giver det mere (økonomisk) mening at have en vedligeholdelsesaftale med leverandøren. På denne måde sikrer man, at teknisk indgriben udføres af en person med den nødvendige ekspertise.
Vi anbefaler følgende:
Ønsker du personlig rådgivning vedrørende vores kaffemaskiner til din virksomhed?
Dette er muligvis indlysende: Hvis du drikker mindre kaffe, er der færre omkostninger. Men vidste du, at det omvendte også er sandt? I det mindste hvad angår kaffeprisen pr. pose. Efterhånden som din virksomhed vokser, dukker der stordriftsfordele op. Dette inkluderer dine kaffekøb. Der er ofte mulighed for at købe eller lease en kaffemaskine til din virksomhed. Tag dine forretningsbehov, dit kaffeforbrug og dit ønskede budget i betragtning og træf en beslutning på et oplyst grundlag. Der er en løsning til ethvert behov.
En anden måde at minimere kaffeomkostningerne i din virksomhed er gratis levering. Når du bestiller kaffebønner, kaffemaskiner eller andre kaffeprodukter, skal du sørge for at bestille en stor mængde hjem. På denne måde får du gratis levering, når du bestiller for mere end 3000 kr. Nu betaler du kun for kaffe og tilbehør, og ingen behøver at gå ud og købe nye kaffeforsyninger i arbejdstiden.
Bestiller du normalt plastik- eller papkopper? Disse kan let udskiftes med bæredygtige, genanvendelige kaffekopper. Genanvendelige kopper kan være en stor investering, men erfaringen viser, at det minimerer omkostningerne sammenlignet med gentagne bestillinger af engangskopper. Derudover er genanvendelige kopper det bæredygtige valg, som er bedre for miljøet i det lange løb.
Vores CSR-strategiNår du følger vores anbefalinger, falder dine kaffeomkostninger, uden at du går på kompromis med kvaliteten af den kaffe, du tilbyder. Om få måneder drikker du lækker kaffe af fine krus i et hyggeligt kaffehjørne med endnu flere kolleger. Lyder det ikke skønt?
Mælk, sukker, småkager og plastik- eller papkopper hører under kategorien tilbehør. Det er vigtigt at tage et kig på disse sekundære produkter. Køber du dem separat? I så fald kan du reducere omkostningerne ved at bestille direkte fra én kaffeleverandør fra nu af. Dette forenkler processen og betyder, at du endnu hurtigere når op på et beløb, der udløser gratis levering.
Gå på opdagelse i vores forskellige kaffe-, te- og kakaoprodukter til dit kaffehjørne.
Gå på opddagelse i vores kaffeunivers