- Fri fragt ved køb over 3000 kr
- Levering inden for 2 hverdage
- Landsdækkende service
"Millenials er klar til at omforme økonomien; deres unikke erfaringer vil ændre den måde, vi køber og sælger på, og vil tvinge virksomheder til grundigt at overveje, hvordan de laver forretning i de kommende årtier." Goldman Sachs
Og hvad enten vi kalder dem Millennials eller digital natives, begynder de ifølge Forbes, Danmarks Statistik, Goldman Sachs og mange andre, allerede nu at få afgørende indflydelse på virksomheders markedsføring, salg, kommunikation og forretningsmodeller.
De såkaldte Millennials er unge i starten af 20’erne. De er den største generation siden de store årgange fra 1946-1964, der nu langsomt siver mod pensionen. Og Millennials stiller større krav end tidligere generationer.
Virksomheder der vil have succes – hvad enten det drejer sig om at sælge ydelser eller tiltrække de dygtigste medarbejdere – er derfor allerede nu i gang med at fremtidssikre organisationen.
Ét af de områder, hvor de unge adskiller sig fra ældre generationer er i forhold til kaffe. De unge er mere fokuserede på kvalitet og variation.
Kaffepausen er et socialt omdrejningspunkt og de unge får flere gode ideer, når de drikker kaffe – set i forhold til de ældre generationer. Det stiller større krav til den kaffe, virksomhederne tilbyder og til de rammer, kaffen serveres i. Kaffe er vigtigt for de unge, og ikke kun på grund af smagen. 85% af de unge anser god kaffe på arbejdspladsen for at være god behandling af medarbejderne.
Hos JDE Professional har vi undersøgt de unges kaffevaner på jobbet
Vi er Danmarks største leverandør af kaffeløsninger til de danske arbejdspladser. Vi tror på, at mødet mellem mennesker er det, der driver innovation og forretning. De forskelle vi ser mellem de unge og ældres forhold til kaffe viser, at de unge allerede nu har andre forventninger og krav til virksomheder end de ældre – spørgsmålet er bare, om virksomhederne har opdaget det?
1 ud af 4 unge i vores undersøgelse varierer, hvor stærk kaffe de drikker i løbet af dagen. Samtidig er de den aldersgruppe, der drikker mest specialkaffe – 10% af de unge drikker f.eks. cappuccino, mens det for gennemsnittet er på 4%. Så hvis du vil sikre, at fremtidens medarbejdere trives, må du hellere sørge for et varieret udvalg af kaffe – af høj kvalitet.
Er din kaffeautomat gemt væk i et lille hjørne? For næsten halvdelen af de unge er kaffemaskinen det sted, de mødes på arbejdspladsen. Måske er det derfor, software-virksomheden Evernote har indrettet en kaffe-lounge, hvor medarbejderne kan mødes til en uformel snak og hurtig brainstorm. Og resultatet kan være langt mere end snak – 68% af de 18-35 årige har fået en god idé på vej til maskinen, eller mens de lavede kaffe.
Uanset hvor de unge er, sætter de pris på en god kop kaffe. Mens 53% af de 35-55-årige bemærker, om kaffen er god, når de er på besøg hos en anden arbejdsplads, gælder det for hele 68% af de 18-35-årige.
Så hvis kaffen er kold til ansættelsessamtalen, eller du glemmer at byde din unge gæst på en kop kaffe, kan du være sikker på, at de vil huske dig for det.
For virksomheder der vil drive udviklingen – også i de kommende 10 år – er det naturligvis ikke gjort med en god kaffeløsning alene. Fra PwC får du 5 råd til at tiltrække og fastholde fremtidens medarbejdere.
Vis visionen. Millennials vil arbejde på visionære arbejdspladser og med produkter, der gør en forskel. Som leder er det vigtigt at vise visionen tydeligt.
Vis vejen til deres vækstpotentiale. Millennials har fokus på egenudvikling. De ønsker klare mål for, hvordan arbejdspladsen kan hjælpe dem med at indfri deres potentiale for vækst og udvikling
Innovativ brug af teknologi. Millennials er vokset op med internet, sociale medier, smartphones, tablets med mere. Brugen af teknologi er en integreret del af deres hverdag.
Flad organisationsstruktur. Millennials trives bedst i en flad organisationsstruktur, hvor der ikke er langt fra tanke til handling, og hvor man ikke stoppes af bureaukrati.
Sayonara and so long! Hvis en Millennial ikke trives i jobbet, går der ikke lang tid før han eller hun rykker videre.
Vidste du, at kaffe kan skabe rammer for vækst og trivsel? Læs om, hvordan du kan kickstarte din arbejdsplads' vækst med kaffe.
Født ca. mellem 1980 og 2000
En del af den mest købedygtige, handlekraftige og veluddannede generation.
Shopping er en væsentlig fritids- og social aktivitet.
Forkærlighed for teknologi. Flertallet bruger sms, instant messaging og lign. tjenester frem for e-mail dagligt.
Foretrækker personlig kommunikation, men bruger oftere end andre grupper mobiltelefoner, messagning, SMS’er, blogging og online netværk til at diskutere services produkter eller et brands.
Det sociale liv er forlænget på nettet og den virtuelle omgangskreds er stor.
Har et stort forbrug, især af mærkevarer. Garderoben skiftes hurtigt ud.
Teknologiekspert – proaktive og kan bruge teknologien til egen fordel.