- Levering inden for 2 hverdage.
- Gratis fragt
- Vi står klar til at hjælpe dig på 79 31 38 38
Spørger man til fordelene ved smalltalk, svarer mange, at det bidrager til et bedre arbejdsmiljø i virksomheden. Det er nemlig i pauserne, vi får snakket med andre medarbejdere og opbygger relationer til hinanden. Men hvad får du egentlig ud af at smalltalke med dine kollegaer?
Et godt forhold til kollegerne er ikke bare vigtigt for at kunne trives og være glad for sit arbejde. Det er det vigtigste! Det viser en meningsmåling, foretaget af Barclays. Forholdet til kollegaerne er nemlig placeret som nummer 1 på listen over de 10 ting, der gør, at vi er glade og trives på vores arbejde. I top 5 er også den gode atmosfæren på arbejdspladsen - den kan du være med til at skabe, når du tager dig tid til at smalltalke med dine kollegaer.
Vores kollegaer er nøglen til god trivsel og stor arbejdsglæde, men forholdet til vores kollegaer kan også påvirke vores generelle livsglæde. I en meningsmåling, foretaget af Globoforce, svarer 89 % at forholdet til kollegerne har betydning for deres generelle livskvalitet.
Smalltalk styrker den del af hjernen, der kontrollerer fokus, planlægning, organisering og prioritering. Sådan lyder konklusionen på en undersøgelse, foretaget på University of Michigan. Næsten uanset hvilken stilling, du sidder i, er det vigtige egenskaber, der kan forbedre din præstation på jobbet.
Når du tager dig tid til at hente en kop kaffe i løbet af arbejdsdagen, så kan det faktisk hjælpe dig i dit arbejde. At koble af øger sandsynligheden for at få nye ideer og booster din kreativitet. Så hvis du sidder med en kompleks - eller kedelig - opgave, som du er gået i stå i, så tøv ikke med at tage en kaffepause.